2013. július 11., csütörtök

Ratha Yatra


2013.07.11. Ratha Yatra








Már nem volt erőm írni este. Tegnap volt a nagy nap. Délben indultunk. Egész délelőtt azon gondolkodtam, hogy mit csináljak, hogy megvédjem a karomat a további leégéstől. Folyamatosan kenegettem, hátha az majd megvéd. A Ratha Yatrara semmit nem tudunk magunkkal vinni. Én azért most elvittem a fényképezőmet. Ez a szolgálatom. Ahogy elindultunk hirtelen hatalmas mennydörgés, de közben még sütött a Nap. Iszonyatos vihar kerekedett egy perc alatt. Azért elindultunk. Kb. fél órán át esett, így teljesen bőrig áztunk. A vége felé bokáig gázoltunk a vízben, mielőtt elértük a Grand roadot. Egész közel mentünk a szekerekhez, azok még nem indultak el. És ott énekeltünk. Az élmény leírhatatlan. Ott vagy egy hatalmas éneklő tömeg közepén, és mindenki tapossa a másikat, közben locsolnak minket vízzel, de így is sokan elájulnak. Néha meg is hal pár ember. De ott van Jagannath és mi csalogatjuk, hogy induljon el. Erre várunk, és közben a hosszú kötelekbe több száz ember kapaszkodik és húzza. Én többször is megérintettem a kötelet, de nem húztam. Az túl veszélyes. A papucsomat még az elején elhagytam. Jobban mondva leszakították a lábamról, a másikat meg hagytam. Szerencsére semmilyen komolyabb sérülésem nincs. Baladeva után Subbhadra szekere indult. Mindkettőt elengedtük és mi végig Jagannath előtt haladtunk. Sajnos Jagannath nem ért célba tegnap. Így gondolom, ma folytatódik.
Most mennem kell, mert avatások vannak ismét, és fotóznom kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése