2013. július 6., szombat

Kalkutta



2013.07.05. Kalkutta

Hosszú nap után itt csücsülünk a Howrah-n, Kalkutta központi vasútállomásán, ami kb. ötször akkora, mint a Nyugati.
Ma reggel is négykor keltem, ahogy máskor. Még egy utolsó arati és 5.30-kor jött értünk a riksa, Ananda Rupával és Goshaliával el is indultunk. Amivel mentünk Kalkuttába nagyon egyszerű személyvonat, mint amivel Panihatiba is mentünk. Szerencsére most megtaláltuk a nőknek való külön kocsit. Azért az sem volt valami leányálom. Három óra utazás után megérkeztünk a  Howrah-ra, közben még egy kisollót is vettem az egyik mobil árustól, meg feketesós alu chipset. Ananda Rupa még sosem utazott indiai vonaton, pedig bengáli férje van.
Közben fel kellett szállnunk a vonatra. Most innen a legfelső ágyból írok. Ott tartottam, hogy megérkeztünk Kalkuttába, és a Howrah-ról el kellett jutnunk a kalkuttai templomba. Először is kb. 15 perc hatalmas tömegelés után kijutottunk az állomásról. További 10 perc után találtuk meg a prepaid taxit, ami azért jó, mert előre fizetsz, és nem kérnek el ötször annyit, mint amibe kerül. Hosszú volt a sor, de meglett a taxi. Egy órát utaztunk, mire megérkeztünk. Nagyon szeretem a kalkuttai templomot. Itt találkoztam legtöbbet Gurudevvel.
A templomba érve Vishakhához mentünk rögtön, hogy köszöntsük. Azért jöttem ma ide, hogy vele találkozzak. Sajnos nincs jól, így segítek neki kicsit. Egy fél óra pihenés után nyakunkba vettük a várost Vishakhával, és kb. 5 órát metróztunk, buszoztunk és taxiztunk, autoriksáztunk, elintéztünk pár dolgot.  Visszaérkezve a templomba egy fél óra tusolás és pihenés után nekiálltam pilates órát tartani Vishakhának és meg is masszíroztam. Nagyon örült neki és én is, hogy segíthettem. Hamarosan jön utánam Puriba, ahol ezt tovább folytatjuk. Megint csak fél órám volt pihenni és indulás vissza a Howrah-ra taxival, egy óra ismét. 19.30-kor indultunk. Közben kifújtam az orrom, és megijedtem olyan fekete volt a zsebkendőm. Ez Kalkutta. Mosolyognivaló, mikor Budapesten smogriadót rendelnek el. Srila Acharya Maharaj száz emberrel ott várt minket az állomáson. Tényleg várt a praszádam már ki volt készítve. Oda is jött hozzánk és mondta, hogy nincs benne sok csili, tudjuk mi is enni. Nagyon kedves, annyira sok szeretettel és törődéssel figyel mindenkire, amellett, hogy néha nagyon kemény is tud lenni. Ő mindenki után evett, mint mindig. Ebből a százból csak 10-20 nyugati volt. Ezen kívül reggel ment egy másik 100 fős csapat Puriba. A fesztivál jónak ígérkezik. Ananda Rupa vissza akart fordulni, mint ahogy én is az első Ratha Yatraról, mikor meghallottam, hogy hányszázezer ember lesz ott.
Jó éjt! Este 10 óra van, és reggel 8-ra leszünk Puriban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése