2009. június 6., szombat

Tisztuljon egesz Puri!

























Ejjel tiz ora van, itt ulok az agyamon a szunyoghalo alatt ket mecses tarsasagaban.Harmadik este, hogy esik. Most ugy tunik nem akar abbamaradni. Ahogy az utat figyelem, a villamok fel-felvillano fenyeben az utak mintha hompolygo folyova valtoztak volna. Egy nyugodtan hazasetalo ember bokaig gazol a vizben. Mennydorges es villamlas kozepedte az eso, mintha vizszintesen szeretne most esni.
Ugy tunik Dzsagannath elrendelte, hogy a furdeto ceremonia (Snan Yatra) elott egesz Puri megfurodjon. Bar az is lehet, hogy az emberek vagya volt az eso, mert igy jol megfazhatnak, es egyutt betegeskedhetnek Dzsagannath-tal, hogy azutan a mahagyogyszerebol (Dzagannathnak feajanlott ajurvedikus gyogyszer) is kapjanak. Kivancsi vagyok mi lesz holnap. Tegnap is esett ejjel, de mire elindutam mar szaraz volt minden. A reggeli team pedig meg meleg volt delben.
...

Bhipin Prabhu reggel panaszolta, hogy megint nem tudott aludni, mert a szobajaban tul meleg van. Egyebkent kint szokott aludni a szabad eg alatt.
Ma a tanctanarom is, es mindenki, akivel talalkoztam felhivta a figyelmem, hogy holnap Snan Yatra, feltelenul menjek, es nezzem meg.
Minden nap megallok bameszkodni az epulo szekereknel. Egy rendor, aki Baladev szekere korul terelgette a forgalmat, orijaul kezdett hozzam beszelni. Azt hitte indiai vagyok. No, nem mindenki nez indiainak. Vannak, akik jo penzert mindenfelet el akarnak nekem adni, es vegsokig kovetnek. En kedvesen valaszolok... Ha nem menekulok nagyon, akkor nem jonnek annyira.
Ugy szamoltam Baladev szekerenek 14, Subhadranak 12, Dzsagannathenak 16 kereke van. Azert majd megszamolom megegyszer!
A templom falain belul kozben felallt a podium, amelyen holnap a furdetes lesz. (legalso nagy kep)
Jay Jagannath!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése