2009. május 14., csütörtök

Puritanul Puriban

Sri Chaitanya Saraswat Math Puri templomaban lakom. Itt laktam legutobb is. Az elso napok picit nehezek voltak, marmint megszokni ujra a templomi eletet. Bar azt hiszem nem lehet okom panaszra.

Mikor ideerkeztem masfel napi utazas utan, mar vartak, es a szobam elo volt keszitve. Nem ugyanabban az epuletben vagyok, mert azt epp festik igy a Ratha Yarta (Szeker Fesztival) elott, hogy tisztan frissen varja a tobb szaz vendeget. Most kozvetlenul a templom mellett lakom. Annyira, hogy ralatok a tetejere a harmadik emeleti nem is olyan kicsinek szamito szobambol (kb. 10 nm). A kilatas bamulatos, ralatok a tengerre, igy a delutani sziesztakor, es este lefekveskor is nyugodtan kemlelhetem a hullamokat, mikozben a langyos szello huvoset elvezem.
Mar ketszer ki is mentem a tengerhez, de a furdessel meg varnom kell, mert mar sikeresen lesultem, es egy enyhe napszurast is kaptam a fedetlen fovel biciklizes kovetkezteben. :(

A templom eleteben is reszt veszek termeszetesen. Kertem szolgalatot! Reggelente, meg tanc elott masfel oran keresztul ket szines viragokban gazdag viragfuzert kell keszitenem az oltarra Nitjanandanak, es Chaitanjanak, amit azutan a deli szertartas (Arati) elott kapnak meg. Addigra en is visszaerek, es egyutt enekelunk. Ebed utan nem erdemes maszkalni, mert nem is birok, a finom etelek utan, illetve a nagy meleg miatt nem ajanlott. Az esti Aratin (szertartason) is ott vagyok, es egyutt enekelunk. Ilyenkor csomo latogato is beteved a templomba. Amugy harman vagyunk akik eneklunk. A tobbiek csak mosolyognak, mikor jonnek a latogatok. (Valoszinu eddig nem volt ekkora forgalom.) Feher embert latni mindig nagyon erdekes! :) Errol van nehany tortenetem. De azt majd kesobb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése