2015. október 14., szerda

Egy kalandos nap



2015.10. 07. Egy kalandos nap
A buszon
 
Tulasik a Puri templomban
Hat napja vagyok Indiában. Azt hiszem, most már kezdek belerázódni. A mai nap után főleg.
Jól indult a nap. Reggel segítettem a bhaktáknál, majd utána Puri Maharaj intett, hogy menjek vele. Nem mond ő soha semmit, csak integet. Szóval mentem, és megmutatta, hogy ajánlja fel a virágfüzért Gurudevnek, majd leültetett a saját asztalához, és kiáltott a szomszéd konyhában tüsténkedő Bhipin Prabhunak. Mire ő lelkesen szaladt át a reggeli sült krumplimmal, meg valami sült levelet is hozott nekem, ami csicseriborsó lisztbe volt forgatva. Nagyon boldogok voltak, hogy kényeztetnek, én, meg el voltam olvadva a szeretetüktől. Majdnem elsírtam magam. Ezek után olyan „Na, eredj” mozdulattal az utamra küldtek. Hát a szuper olajos reggelim után neki indultam, a kapuban egy ismerős riksás már jött is, és magától lealkudta nekem az árat a busz állomásig. Tíz perc alatt ott voltam autóriksával. Ahogy odaértünk hatalmas kiabálás, egy ember bedugta a fejét a riksába, és ordított, hogy „Bhubaneswar, Bhubaneswar?” Bólintottam. A busz már majdnem indult, így gyorsan felpattantam. Eléggé tele volt, de szerencsére hátul még volt hely. Leültem, mire egy férfi felállt a felesége mellől, és intett, hogy üljek oda. Gondolom, mert tudta, hogy ott jobb lesz nekem, mint a kb. 30 férfi között bárhol máshol a buszon. Szerintem maximum három nő volt az egész buszon, és ez elég általános. A nők nem mennek sehova, hanem otthon háziasszonyoskodnak. Reménykedtem benne, hogy sikerül eltalálnom, hogy hol kell leszállni. Persze megígérték, hogy szónak, de az nem sokat jelent. Egy óra múlva valami nagy csattanást hallottunk, majd megálltunk, további fémes csörömpölés. Realizáltuk, hogy a busz alján valami történt. Lerobbantunk! Leszállt mindenki, majd az esőben az út szélén vártuk a következőt. Angolul csak ez a férfi beszélt, aki átadta a helyét. Állítólag 5 perc múlva jön egy másik. Jött is. Felszálltunk, ők ketten végig oltalmaztak. Azt gondoltam, hogy most már minden rendben lesz, de erre a busz nem arra ment, mint az eredeti. Szóval Bhubaneswar másik végén szálltunk le. Fogtunk egy autoriksát, és ez a házaspár házig kísért, a riksa árát meg elosztottuk. Nagyon rendesek voltak. Jól hazataláltam.  A délután rendezkedéssel, mosással telt, meg főzéssel, Pilatessel.
Holnap regisztrálok az iskolában. Minden rendben lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése