2015. december 3., csütörtök

Érkezés Keralába



2015.11.02. Egy nagyszerű nap - Érkezés Keralába



Most, hogy itt ülök és hallom a tücskök ciripelését, el sem hiszem, hogy ma reggel még Bhubaneswar dudálástól hangos külvárosában ébredtem. Egy email fogadott Vishakhától, aki egy nagyon kedves szerzetes lány, éveket élt Indiában, most utazgat. Mostanában nem beszéltünk, de ma reggel szakítottam egy órát a pakolás a közben. Azt mondta Gurudev áldása a betegségem is, és ahogy az egész életem alakul, az biztosan jelzi, hogy vigyáznak rám. Hát én is így érzem. Őszintén szólva örültem, hogy eljövök, mert bár mindenem megvan Bhubaneswarban, azért a mikro környezetem nem a legcsúcsabb.
Az út hosszú volt, és a második gépem egy órát késett, szóval szétültem a hátsómat egész nap. A repülőtéren taxi várt egy névtáblával. Tudtam, hogy így lesz, és nagyon próbáltam éber lenni, hogy felismerjem a nevemet. Mint ahogy kiderült jogosan. A táblán ez állt: Welcome Viraj Rekha – Puri. Szóval én Puriból való vagyok itt is úgy tűnik. Acharya Maharajtól is megkaptam ezt néhány éve. És való igaz, hogy otthon érzem ott magam. Rájöttem, hogy szeretek Indiában élni. Mindenhol kedvesen fogadnak. Imádom az emberek mentalitását, és ez minden kellemetlenséget megér.
A taxiban a szállás felé bepárásodott a szélvédő, ami egyáltalán nem szokatlan nálunk. Átfutott a gondolat, hogy az nem lehet, hogy belül párás, de kívül meg hogy? Úgy ment a klíma, hogy az arc- és homloküregem kezdett csontig lefagyni, csakúgy minta  lábaim. Mégegyszer átgondoltam ezt a párát, és utána leteszteltem. Végighúztam az ujjamat az üvegen. Realizáltam, hogy kívülről párás, de annyira, hogy nem lehet kilátni. Kivéve a vezető előtt, ahol valószínű nem nyomatta a hideget. Még párszor végighúztam az ujjam. Kint 30 fok lehet, bent meg nem merem megsaccolni, de tizenvalamennyi.
Megérkeztünk, vagy 11felé. Addigra már Dr. Divyával cseteltem és írta, hogy már mindenki nagyon vár. Kíváncsi voltam melyik szobát kapom. Hát mindenre gondoltam, csak erre nem. Ez egy újonnan kialakított szoba lehet. Gyönyörű és szeparált. Nagyon nyugis lesz. De hát ezért jöttem ide. Nincs jobb ennél, mint egy ayurvédikus klinika paradicsomi körülményekkel. A tusolóba belépve először fel sem tűnt, mert már sötét volt. De jobbra elnézve nem értettem mi van ott. Kiderült, hogy egy szabad ég alatti barlang szerűen kialakított tusoló. Mintha vízesés alatt tusolnál. Tudtam, hogy van két ilyen szoba lentebb, de ezek az új szobák is ilyenek.
Izgalmas lesz. Emlékszem a tavalyi érkezésemre. Rendkívül ki voltam készülve. Most össze tudom hasonlítani, hogy újra itt vagyok. Akkor most alvás, és nem árulok el semmit a szobatársamról, akivel először a szekrényben, másodszor a fürdőszobában harmadszor a szobában találkoztam. Azt hittem fél tőlem, de sajnos egyenesen felém szaladt. Remélem jól megleszünk. Ez azt jelenti, hogy ha éjjel fel kell kelnem, akkor szétnézek, mielőtt leteszem a lábaimat, és óvatosan lépkedek, nem sötétben. Nem buli mezítláb rálépni egy ilyen soklábú csápos detektorra. Volt szerencsém korábban. A méretéről már ne is beszéljünk.
Remélem megjött a kedvetek felderíteni a csodaszép ezerarcú Indiát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése