2009. július 1., szerda

Vrindavan földje

Az utolsó napok, csak a naplómba kerültek bele, így most ezt is leírom nektek. Folytatni szeretném a blogírast, hiszen most kezdődnek itthon a tánctáborok, illetve néhány bemutatóm is lesz. A bhaktakkal is szervezünk programokat. Meghívtunk Indiából többeket. Remélem hamarosan el is jönnek ide Magyarországra.
Akkor nézzük az utolsó napokat!

június 27. Vrindavan

Este kilencre értünk Delhibe repülővel, 42 fok volt akkor. Taxiba ültünk, és irány Vrindavan! Fél kettő körül értünk a templomba. Vrindavan utcait most láttam először. Még így az éjszaka közepén is érezni lehet különleges energiáját. Kevés alvás után, elindultunk, hogy meglátogassunk néhány szent helyet. A mi telkünkkel határos (Srí Chaitanya Saraswat Math), a Radha Damodar templom, ahol Prabhupad élt és dolgozott, a szent könyvek angol fordításain.
A reggeli előtt meg elmentünk a Rasa tánc színhelyére, a Seva Kunj-hoz.
Nagyon fáradt voltam, és a nagy melegben ez csak fokozódott. Jól érezzük itt magunkat Vrindavanban. Így, egy nappal Puri után érdekes élmény megint egy másik hangulatba kerülni. Délelőtt azután folytattuk a szent helyek látogatását. Vrindavanban még a majmok is meditációban vannak. :) (lásd a képen) Egy másik helyen egy majom ellopta Márti papucsát, de némi kekszért cserébe visszaadta. Lehet velük üzletelni! :)
Én most egy venezuelai lánnyal vagyok egy szobaban. Ő, és az édesapja tovább maradnak mint mi, jobban is bírják a meleget. Napközben állítólag 48 fok volt. Egyfolytaban szédelegtünk. A víz is forró, ami a csapból jön, így egy vödörbe kiengedjük, hogy kicsit hűljön, és kellemesebb legyen a fürdés.

június 28. Mathura, Agra, Taj Mahal

A taxink több mint egy órát kesett, a ma reggeli indulásról. Ez teljesen normaális dolog Indiában.
Az első állomásunk Mathura volt, ahol Krisna született 5000 évvel ezelőtt. A helyet szigorúan őrzik, befelé menet a táskáinkat le kellett adni, utana megmotoztak, és így már beléphettünk. Rengeteg ember mindenfelé, főleg túristák. Mi tovabbra is kábultak voltunk a melegtől. Indiának ezen a részén melegebb van, mint a keleti oldalon.
Légkondis taxinkkal folytattuk utunkat Agrába, hogy megnézzük a Taj Mahalt. A hatalmas márványpalota gazdagságával egy XVII. századi uralkodó elhunyt feleségének állít síremléket, mellyel az iránta érzett szerelmét kívánja bemutatni a világnak. Jónéhány fotót készítettünk itt. (Sajnos az én gépem nem bírta a meleget, és egy ideje nem működik. Próbálok a többiektől kérni képeket, de az még idő.) Az indiaiaknak mi is nagy látványosság voltunk: a fehér Taj Mahal, és a fehér ember! :) Szóval modellt álltunk! :) Kezdetben próbálkoztunk kérni 20 rúpiát a bátor fiatalemberektől, akik le akartak fotózkodni velünk, de nem voltunk elég rámenősek. Azért jó poén volt! :)
Késő délután értünk vissza Vrindábanba. Még megnéztünk pár templomot, majd az utolsó vásárlások, az utolsó Vrindavani este előtt!

Most nincs több időm, de a naplóm még rejteget két napi bejegyzést. Hamarosan folytatom!