2009. május 30., szombat

A Templom korul












A Templom Puriban mindig a Dzsagannath templomot jelenti. Amugy van itt egy csomo masik templom. Valaki azt mondta 15, de egy terkep szerint asramokkal es a katolikus templommal egyutt akar haromszor annyi.
A Grand road-on meg mindig ott sorakoznak a kerekek, de latszolag a szeker nem akar epulni. Ma eszembe jutott, hogy valaki mondta itt Puriban, hogy csak minden masodik evben epitik teljesen ujra. Harom eve ilyenkor mar elorehaladottabb allapotban volt a munka.
Az utat viszont kezdik megtisztitani a sok bazartol. A Ratha Yatran minden arus bezar, sot a boltok is mind oldalt. Bar addig meg sok ido van, megis tisztul a terep.
Ami kozeleg, az a jovo het vasarnapi Snan Yarta. Harom eve ezen a napon lattam eloszor Dzsagannath-ot, Baladev-et es Subhadra-t. Aznap reggel tudtam meg, hogy Snan Yarta van. A bhaktakkal elindultunk gyalog a Templomoz. Kozben vegig azt mondtak, hogy sajnos en nem mehetek be, igy nem fogom latni a harom murtit. Bar egy emelvenyen vannak ilyenkor a falon belul, megis akkor a tomeg van korulottuk, hogy nem lehet latni semmit. Szoval odaertunk es ok bementek sajnalkozva. En pedig a napernyommal varakozva neztem a tomeget, hatha megpillanthatom Dzsagannath-ot. Azutan mikor a bhaktak bementek, az emelvenyrol az orok mind az osszes embert eltereltek, es kezdodott az Arati. En pedig egy oran keresztul kintrol figyeltem. :) Mikor kijottek a bhaktak a Templombol megintcsak sajnalkoztak, mert nem lattak a murtikat. En meg mosolyogva meseltem, hogy en viszont igen. :) Hazaig le voltak dobbenve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése