2009. május 20., szerda

Mennyei gyumolcsok

Tegnap este ettem eloszor Dzsagannath Praszadot, miota itt vagyok. Praszad, valamely istensegnek felajanlott etelt jelent. Jelen esetben Dzsagannath maradekat kaptuk, aki korul forog az elet itt Puriban, neki szol az Odisszi tancunk is.
Szoval a tegnap esti mennyei Praszad utan, ma mennyei gyumolcsoket ehetunk, mert ekadaszi van. Ez gyakorlatilag gabona, es huvelyesektol mentes bojtot jelent, amit kethetente szoktak tartani. Itt a templomban delig nem esznek semmit a bhaktak. En azert ettem egy granatalmat, hogy le ne essek a biciklirol a tancrol jovet. Egyebkent ma megjegyezte a tanctanarom, hogy energikusabb vagyok.
Az ebedet leveltanyerrol fogyasztjuk. Regebben friss bananlevelrol ettunk ekadasi napjan, most szaritottrol. Eloszor mango, papaja, dinnye, banan kerult teritekre, majd egy kis uborka fekete soval. Utana kovetkezik, akar hiszitek akar nem, a sult krumpli. Az olajban sult dolgok, meg ekadaszikor is megvannak. :) Es egy kis gyomberes, kokuszs papaja szabcsi. Vegul piritott mogyoro. Mindebbol hatalmas mennyiseget kapunk. En szeretem, ha ekadaszi van. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése